Els instituts escola, una demanda real

Segons l'Idescat, al curs 2018-2019 hi havia 2.662 centres públics d'educació infantil i primària i 587 de secundària. Els instituts escola, els centres on hi ha continuïtat entre l'etapa de primària i la de secundària, conformen un projecte de renovació pedagògica per les oportunitats que ofereixen com a educació pública. Segons la pedagogia escolar, el pas de sisè de primària a primer d'ESO és la més complicada de les transicions d'etapa i l'arribada a un nou centre augmenta els riscos que poden afectar el rendiment escolar com a l'estabilitat emocional. Als instituts es perd el caliu i la tutoria continuada que es reforça a les escoles.
La renovació d'aquests centres també suposa un enfortiment de l'educació pública, ja que en moltes escoles conservades i privades ja hi consten, de fa temps, l'oferta dels dos cicles. No obstant això
, el que més importa és la salut emocional dels infants i els instituts escola poden oferir un canvi de cicle més suau i menys violent, i poden evitar que es disminueixi la implicació de les famílies a l'educació dels seus fills i filles, com sol passar als instituts on els alumnes se senten més lliures, però alhora hi ha el perill que estiguin més perduts i creix la possibilitat que perdin el ritme dels estudis.


Comentaris

Entrades populars